Autoskola Master-Klass
Informatīvais tālrunis:
(+371) 27762627
Vietnes karte по-русски latviski
Vakances Vakances

Rekvizīti Rekvizīti

Sadarbība Sadarbība

Par mums

Jaunumi


C,CE,D kategorija

15. apr 2018
C,CE,D kategorija

Labas piedāvājums tiem,kas vēlas saņemt C,CE un D kategorijas+95.kods

Iegūstiet jaunas kategorijas,kas pavērs Jums plašākas iespējas ...



Visi jaunumi

Jaunumu arhīvs



Atslēgas vārdi

Autoskola, csdd tests, apmācība, автошкола, cenas, Instruktori, Kategorijas, A, B, BE, C, CE, D, DE, Periodiskā apmācība, 95 Kods, , , autoskolas, Autoskolas Rīgā, Apsardzes kursi

Auto Jaunumi


„Honda NC700X”- vienkārši motocikls.


Tikko jūs apsēžaties uz motocikla, tā uzreiz apzināties, ka ar to varēs braukt ne tikai ļoti aktīvi, bet arī gandrīz nemaz nenogurt. Divas dienas, ko pavadīju šā motocikla seglos, apliecināja, ka šāds vadītāja izvietojums neapšaubāmi ir pelnījis visaugstāko novērtējumu. Ņemot vērā, ka kāpšļi ir izvietoti gandrīz uz vienas ass ar vadītāja ķermeņa augšējo daļu, motocikla vadīšana pārvēršas par īstu bērnu rotaļu.


Aizvien biežāk mums jāuzdod sev kāds jautājums - kādi mūsdienās ir kļuvuši motocikli? Ar dažādām elektroniskām sistēmām piebāzti, augsti tehnoloģiski agregāti, kuru dinamika liek nobālēt ne tikai jaudīgām automašīnām, bet arī dažam labam lidaparātam. Augstākās klases bremžu sistēmas, kas vienā mirklī no 300 km/h liela ātruma spēj apstādināt šos enerģijas lādiņus... Skaisti? Jā! Ātri? Protams. Dārgi? Diezgan. Praktiski? Bieži vien nē. Uz šā tehnoloģiskā „hi-tech" fona dažkārt tiek aizmirsti parastie mirstīgie, kuru dzīves galvenais uzdevums nav sasniegt ātrumu 300 km/h un kuri nedzīvo ar apziņu, ka viss divriteņu transports, kuram ir mazāk par 150 ZS un ātrums zem 200 km/h, ir mopēdi.

Izdarīsim nelielu lirisku atkāpi - pievērsim acis un uz mirkli iedomāsimies, kāds būtu mūsu ideālais ikdienas motocikls:

 

1) lai būtu iespēja paņemt līdzi nepieciešamo bagāžu;

2) ar ērtu, neapgrūtinošu sēdpozīciju - lai pēc stundu ilgas braukšanas jūs nejustos kā kaltēta krevete;

3) viegli vadāms;

4) lai tas būtu apgādāts ar dzinēju, kam laba vilkme un dinamika „ejošākajos" ātrumos līdz 130 km/h;

5) ar labu izskatu un teicamu kvalitāti;

6) par nelielu cenu.

Atveram acis - ir īstais?

Ja ir, turpinām. Lai kā arī būtu, īsti neatminos, kad motopasaulē pēdējo reizi būtu redzējis visu jau minēto īpašību apvienojumu vienā braucamrīkā.

Sāksim ar visu pēc kārtas. Apskatoties atsevišķus šā motocikla tehniskos risinājumus, ar neviltotu izbrīnu jākonstatē pavisam vienkāršs fakts: kāpēc līdz šim brīdim neviens to nebija iedomājies izdarīt? Motocikls ir īsts praktiskuma paraugs. Faktiski visi tajā īstenotie tehniskie risinājumi pēc savas būtības ir ārkārtīgi vienkārši. Inženieri nozāģēja pusi no „Honda Jazz" dzinēja bloka (nu labi, labi - tas varbūt nav gluži precīzs apzīmējums veiktajām darbībām, bet pēc būtības ir pareizs), savienoja ar motocikla dzinēja „iekšām" un noguldīja to ar cilindriem uz priekšu. Tādā veidā tika nošauti nevis divi, bet veseli trīs tehniskie zaķi - iegūts zems smaguma centrs un labs priekšējās ass noslogojums, kas motociklam piešķīra ne tikai lielu stabilitāti, bet arī ļoti vieglu vadāmību.

Dažkārt patiešām likās, ka pietiek tikai paskatīties vēlamajā virzienā, lai motocikls pats pagrieztos, kur vajadzīgs. Zemais smaguma centrs motociklu padarīja pilnīgi nejutīgu pret dziļajām risēm galvaspilsētas ielās. Motocikls pa tām brauca kā pa gludu asfaltu. Visbeidzot atbrīvojās daudz vietas virs paša dzinēja. Ņemot vērā, ka motocikli vienmēr ir sirguši ar brīvas telpas trūkumu, tika nolemts šo nepilnību likvidēt un tradicionālās degvielas tvertnes vietā izvietot... bagāžas nodalījumu! Jā, jā - tur, kur motocikliem parasti atrodas degvielas tvertne, šim eksemplāram vietu ir atradis hermētiski noslēdzams bagāžas nodalījums. Turklāt diezgan paprāvs - tajā brīvi var ievietot pilnizmēra motoķiveri un atliek vēl vietas dažādiem sīkumiem. Vienkāršs un tajā pašā laikā ģeniāls izgudrojums, kurš arī vizuāli izskatās pēc parastas bākas. Domāju, ka tas, kurš nepārzina konkrētā motocikla tehniskās īpatnības, pat nesapratīs, ka te kaut kas ir pavisam citādi nekā pārējos motociklos. Braucot ar šo modeli, es jau sāku prātot par to, vai tikai inženieriem un dizaineriem nevajadzētu padomāt par vēl lielāka bagāžas tilpuma izveidi. Ja motociklu papildus aprīko ar koferiem (kā tas ir testa motociklam), tad līdzi paņemamās bagāžas daudzums jau paver iespējas visai tālam ceļojumam.

 

Pats par sevi uzprasās pavisam vienkāršs, bet loģisks jautājums - ja degvielas tvertne nav savā vietā, kur tad tā atrodas un kurā caurumā galu galā ir jālej benzīns, jo tvertnes vāciņš nekur nav redzams! Izrādās, ka bāka ir zem pasažiera un vadītāja sēdekļa un pasažiera sēdeklis noslēdz uzpildes atveri. Ievietojot aizdedzes atslēgu bagāžas nodalījuma slēdzenē un pagriežot to pretēji pulksteņa rādītāja virzienam, tiek atslēgts pasažiera sēdeklis, zem kura redzams degvielas tvertnes korķis. Lai nevajadzētu ar vienu roku turēt sēdekli, bet ar otru censties iepildīt degvielu, sēdeklis pats fiksējas atvērtā stāvoklī ar neliela balsta palīdzību (domāju, ka pilnīgas nirvānas sasniegšanai, to varētu aizvietot ar nelielu gāzes amortizatoru no mēbeļu furnitūras).

Sēdpozīcija man ļoti atgādināja supermoto vai enduro motociklu braucēju izvietojumu. Praktiski vertikāla, pilnīgi atslābināta un nepiespiesta, nekāda roku saspringuma. Tikko jūs apsēžaties uz motocikla, tā uzreiz apzināties, ka ar to varēs braukt ne tikai ļoti aktīvi, bet arī gandrīz nemaz nenogurt. Divas dienas, ko pavadīju šā motocikla seglos, apliecināja, ka šāds vadītāja izvietojums neapšaubāmi ir pelnījis visaugstāko novērtējumu. Ņemot vērā, ka kāpšļi ir izvietoti gandrīz uz vienas ass ar vadītāja ķermeņa augšējo daļu, motocikla vadīšana pārvēršas par īstu bērnu rotaļu. Ja ir nepieciešams, var brīvi piecelties kājās, bez īpaša saspringuma pamainīt ķermeņa pozīciju. Vieglumu, ar kādu vadāms „NC700", varētu salīdzināt ar velosipēdu. Motocikls, kā jau minēju, virzienu maina burtiski ar domas palīdzību, turklāt saglabājot lielisku nospraustā kursa stabilitāti.

Motocikls ir aprīkots ar diezgan vienkāršu, bet savu darbu labi pildošu piekari. Piekari varētu raksturot kā gana ciešu un orientētu galvenokārt uz asfalta ceļiem, bet domāju, ka ar pavisam viegla tūninga palīdzību - nomainot priekšējās dakšas atsperes pret nedaudz mīkstākām un aizmugurējo amortizatoru pret kādu no aftermārketa neierobežotā piedāvājuma regulējamajiem amortizatoriem - iegūsiet motociklu jebkuram ceļu tipam un visiem dzīves gadījumiem.

„NC700X" ir aprīkots ar kombinēto bremžu sistēmu ar ABS, kas nozīmē, ka jūs savā rīcībā iegūsiet patiesi drošu motociklu. Lai arī motociklam ir tikai viena diska priekšējās bremzes, ar to spēku pilnībā pietiek, lai droši apstātos. Kombinētās bremžu sistēmas ar ABS galvenais trumpis slēpjas tās drošumā. Ļoti izplatīts kritienu iemesls iesācējiem (un arī jau pabraukušiem motociklistiem) ir neapzināta aizmugurējo bremžu strauja nospiešana briesmu brīdī. Šī sistēma ne tikai novērš nevēlamu riteņu bloķēšanos, bet aizmugurējo bremžu lietošanas gadījumā daļu spiediena novirza arī uz priekšējām bremzēm, kas krietni saīsina bremzēšanas ceļa garumu.

Ak, jā, pavisam piemirsu - dzinējs. 670 kub. cm, 2 cilindru, rindas dzinējs ar sešpakāpju ātrumkārbu, kuram vesela virkne detaļu ir unificētas ar „Honda Jazz" automašīnu (virzuļu grupa, GSM, barošanas sistēma), pretēji dažos izdevumos izteiktajai pirmstestu skepsei izrādījās visai interesants eksemplārs. Tam ir samērā laba dinamika un interesanta veiktspēja. Dzinējs ir noregulēts tā, ka pat tad, ja jums īsti neveicas ar sajūga atlaišanas laidenumu, uzsākot braukšanu (šeit es nerunāju par brutālu sajūga „nomešanu"), motocikls nenoslāps, bet vienkārši aizbrauks. Braucot pirmajā pārnesumā un noņemot roku no gāzes roktura, motocikls nenoslāps - apgriezieni nenokritīs zemāk par 1200 un motocikls turpinās kustību ar ātrumu 10 km/h. Par dzinēja dinamiku tā īpašniekiem sūdzēties nevajadzēs, motocikls pirmajos 4 pārnesumos uz priekšu brauc ļoti labi. Transporta plūsmā nebūs jājūtas apdalītiem. Ņemot vērā, ka šāda tipa dzinēji nav paredzēti darbam pie lieliem apgriezieniem („sarkanā zona" sākas no 6500 apgr./min, starp citu, tieši tad arī nostrādā apgriezienu ierobežotājs), īstais kaujas diapazons ir no 4000 līdz 6300 apgr./min. Ja turēsiet dzinēju šajās robežās, tad ne vienam vien motociklam atliks tikai bezpalīdzīgi noraudzīties uz strauji attālinošos jūsu motocikla numura zīmi. Maksimālais ātrums, kādu izdevās sasniegt testa laikā ar šo motociklu (lai panāktu šādu rezultātu, gan nācās nogulties uz bagāžas nodalījuma - „bākas"- un, gaidot lielā notikuma iestāšanos pēc 160 km/h, izlasīt ievadu romānam „Karš un miers", bet...), bija iespaidīgs - 185 km/h! Turklāt tāds ātrums tika sasniegts ar bagāžas koferiem! Ņemot vērā dzinēja uzbūvi un darba apgriezienu diapazonu, ir nopietns pamats uzskatīt, ka šim dzinējam paredzēts ļoti liels resurss un tik vienkārši nobraukt to neizdosies.

Šā testa laikā nolēmām koncentrēties nevis uz vidējo degvielas patēriņu, bet uz maksimālo. Galu galā normālu motobraucēju vispirms interesē maksimālie rādītāji un tikai pēc tam minimālie. Tad, lūk, režīmā „pedal till metal" motocikls „noēda" tikai 5,3 l/100 km. Manuprāt, visai neslikts rādītājs neiebrauktam dzinējam.

Vizuālais noformējums. Pēc izgāšanās ar „Crossrunner" modeli uzreiz var redzēt, ka „Honda" ražotāji stingri nolēmuši otrreiz uz viena un tā paša grābekļa neuzkāpt. Motocikls patīkami pārsteidz ar kvalitatīvo un kārtīgo virsbūves elementu izpildījumu un pat dekoratīvo paneli dzinēja priekšas apakšējā daļā. Īsti pat nav, pie kā piesieties. Viss savās vietās, kārtīgi veidotas šuves starp paneļiem. Mērinstrumentu elektroniskais panelis izgaismots ar patīkamu pelēcīgu gaismu, tā rādītāji ir labi salasāmi gan pa dienu, gan naktī. Izslēdzot aizdedzi, panelis lēni (gribas piebilst - un svinīgi) izdziest. It kā sīkums, bet tajā pašā brīdī neierasti un patīkami. Pilnai laimei pietrūkst tikai uzraksta „Good buy!"

Ko jūs sakāt? Tādam aprakstam neatbilst „lētais gals"? Nesakiet „hop", pirms neesat pārlēkuši pāri grāvim! Un tagad sitiens zem jostasvietas - veikala cena „NC" sērijas motocikliem sākas no 6000 EUR ar visu PVN! Veikalā man neviļus sanāca būt par liecinieku pārdevēja sarunai ar potenciālo šāda motocikla pircēju. Kārtīgi apskatījis motociklu - viss iepatikās -, viņš apvaicājās par cenu. Tika nosaukts jau minētās summas ekvivalents latos. „Nesapratu..." apjuka pircējs, „kāpēc tik lēti?" Viņam tika atkārtoti nosaukta šī summa. Pircējs apjuka vēl vairāk un sāka drudžaini prātot, ko viņš nav sapratis pareizi. Vienīgais, viņaprāt, loģiskais jautājums bija, vai gadījumā pārdodamajam eksemplāram nav kāda rūpnieciska defekta, ja tas tiek pārdots par tādu cenu. Saņemot noraidošu atbildi, cilvēkam patiešām iestājās apmulsums. Nabadziņu pilnībā piebeidza pārdevēja skaidrojums, ka versija ar automātisko pārnesumkārbu ir pieejama tikai par 800 EUR dārgāk.

Negribētos kļūdīties savās prognozēs, bet nez kādēļ man liekas, ka ilgi nebūs jāgaida līdz brīdim, kad šis modelis ieņems pirmo vietu visvairāk pirkto motociklu topā, jo, kamēr konkurenti attapsies un sāks piedāvāt tirgū kaut ko līdzīgu, vilciens jau sen būs aizgājis.

http://www.autonews.lv/



Pieteikties autoskolā

 


Mans Master-Klass




Reģistrēties | Atgādināt



Autoskola Master-Klasson

Augšup

Informatīvais tālrunis: (+371) 27762627 

2007-2018 © Autoskola Master-Klass

Mājas lapas izveide - Ozmax Development
Ieteikt: 

 Яндекс.Метрика