Autoskola Master-Klass
Многоканальный телефон:
(+371) 27762627
Карта сайта по-русски latviski
Вакансии Вакансии

Реквизиты Реквизиты

Сотрудничество Сотрудничество

О нас

Новости


Обучение с купоном NVA

10. дек 2018
Обучение с купоном NVAПредлагаем скидку до 100%


Категории С,СЕ,D. Выгодное предложение !

15. апр 2018
Категории С,СЕ,D. Выгодное предложение !

Хорошее предложение для желающих получить права на

категории С,СЕ,D + 95 код



Все новости

Архив новостей



Ключевые слова

Autoskola, csdd tests, обучение, автошкола, цены, инструктора, Категория, A, B, BE, C, CE, D, DE, Периодическое обучение, Kод 95, вождение на автомате, яхта, autoskolas, Автошколы Риги, Курсы охранника

Автоновости


95. Kods. Kas ir profesionālis?


95. Kods. Kas ir profesionālis?Eiropas Savienībā ievieš jaunas normas kravas auto un autobusu vadītāju kvalifikācijā
No 2008. gada 10. septembra Eiropas Savienības valstīs, arī Latvijā, tika ieviesta ES direktīva, kas noteica izmaiņas autobusu (visu D kategorijas) vadītāju kvalifikācijas prasībās - iedalot viņus profesionālos un neprofesionālos. Kravas automobiļu (visu C kategoriju) vadītājiem šīs izmaiņas stāsies spēkā šā gada 10. septembrī. Profesionāļiem vadītāja apliecībā attiecīgās kategorijas sadaļā tiks ierakstīts [95] papildinformācijas kods.

Uz autobusu vadītājiem, kas D1, D1E, D un DE kategoriju transportlīdzekļu vadītāja kvalifikāciju ieguva, sākot no 2008. gada 10. septembra, jaunais iedalījums attiecās no tās pašas dienas. Personām, kas šo kategoriju transportlīdzekļu vadītāja kvalifikāciju ieguva līdz 2008. gada 9. septembrim, [95] papildinformācijas kods obligāti ir jāiegūst līdz 2013. gada 10. septembrim.

Autovadītājiem, kas C1, C1E, C un CE kategorijas transportlīdzekļu vadītāja kvalifikāciju iegūs no 2009. gada 10. septembra, iedalījums profesionālos un neprofesionālos sāksies no šī paša datuma. Bet personām, kas šo kategoriju transportlīdzekļu vadītāja kvalifikāciju ir ieguvušas līdz 2009. gada 9. septembrim, minētās normas prasības ir jāizpilda līdz 2014. gada 10. septembrim.

Lai gan ES direktīva par profesionālo vadītāju [95] papildinformācijas koda iegūšanu stājusies spēkā jau pirms gada, autovadītājiem vēl ir diezgan daudz neskaidrību par tā iegūšanas kārtību.

Ja profesionālo [95] papildinformācijas kodu vēlēsies iegūt autobusa vai kravas automobiļa vadītājs ar vairāku desmitu gadu pieredzi, vai viņam būs no jauna "jāmācās braukt"?

Nē. Autovadītājus ar pieredzi neviens no jauna negatavojas mācīt - viņiem noteiktā laika posmā papildus jāapgūst tās zināšanas, kas netika mācītas pirms daudziem gadiem, iegūstot attiecīgo kategoriju. Var teikt, ka [95] kods ir apliecinājums amata prasmei.

Laiks nestāv uz vietas, drošības prasības ceļu satiksmē attīstās, un profesionālam autovadītājam ir jābūt zināšanām gan par ekonomisku un racionālu braukšanu, gan normatīvajiem aktiem, kas nosaka transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas laika reģistrēšanas kārtību, gan noziedzības un nelegālās imigrācijas novēršanu, gan par ergonomikas principiem, gan pozitīva komersanta tēla veidošanu, gan daudziem citiem ar pasažieru un kravu pārvadājumiem saistītiem jautājumiem.

Autovadītājam ar pieredzi, kas transportlīdzekļu vadītāja kvalifikāciju ieguvuši līdz noteiktajam datumam, autoskolā ir jānoklausās 35 stundu kursa minimums, lai saņemtu sertifikātu un pēc tam, to uzrādot CSDD, apmainītu vadītāja apliecību pret jaunu - ar profesionālo kodu par visām viņa profesionālajām kategorijām.

Kas jādara jaunajiem vadītājiem, lai iegūtu profesionālo [95] papildinformācijas kodu?

Viņiem papildus attiecīgās kategorijas vadītāja apliecības iegūšanas eksāmeniem jākārto vēl viens valsts eksāmens gan teorijā, gan arī praktiskajā braukšanā. Otram teorijas un praktiskās braukšanas eksāmenam var gatavoties pašmācības ceļā vai apmeklējot autoskolu autotransporta uzņēmumā vai pie mums Latvijas Profesionālo autoskolu federācijā. Gatavojoties valsts eksāmeniem pašmācības ceļā es ieteiktu izvēlēties autoskolu, kura pretendentam piedāvās profesionāli sagatavotu mācību metodiku. Tiem, kuriem šķiet, ka ir par daudz un lieka jāmācās, varu pateikt, ka pie mums pašmācībai nav noteikts mācību stundu skaits ne teorētiskajām nodarbībām, ne praktiskajai braukšanai. Pārējās Eiropas valstīs, lai iegūtu profesionālo autovadītāja kvalifikāciju, teorija ir jāmācās 280 stundas, veselu pusgadu. Mēs esam Eiropas Savienībā, mūsu profesionālajiem autobusu un kravas automobiļu vadītājiem ir jābūt konkurētspējīgiem. Diemžēl, pēc redzētā Autotransporta inspekcijas kontrolēs, pārbaudot kravas un autobusu vadītājus ceļu satiksmē, nevaru dot labas atsauksmes par mūsu autovadītāju kompetenci. Īpaši tajos gadījumos, kad mūsu autovadītāja autobusu vai kravas automobiļa sastāvu ārzemēs ir aizturējusi policija un viņš atgriežas Latvijā ar lidmašīnu, lai uzzinātu pamatojumu tā aizturēšanai.

Vai apmācības programma, lai iegūtu profesionālo kvalifikāciju, iesācējiem un pieredzējušiem vadītājiem ir viena un tā pati?

Apmācību programma iesācējiem tiesiski nav noteikta. Katra mācību iestāde to gatavo pati. Pieredzējušo vadītāju periodiskajai apmācībai programma ir sagatavota. Šobrīd notiek tās testēšana apmācības procesā.

Vai tad, ja personai ir tiesības vadīt gan C, gan D kategorijas transportlīdzekļus, profesionālais [95] papildinformācijas kods jāiegūst katrai no tām?

Šis kods ir jāiegūst vienu reizi piecos gados, un tas attiecas uz visām kategorijām, kuras vadītājam ir piešķirtas un kuras viņš iegūst no jauna. Pēc pieciem gadiem atkal ir jāmācās un kursu noslēgumā jāiegūst sertifikāts. Pamatojoties uz to, CSDD vadītājam nomainīs vadītāja apliecību ar kodu, kas būs derīgs nākamos piecus gadus.

Cik vidēji izmaksās mācības, lai iegūtu profesionālo vadītāja kvalifikāciju?

Šogad ap 200 latiem, nākamgad 200 - 250, tad 300, bet ir prognozes, ka pēdējā gadā, kad jāiegūst 95 kods , apmācības izmaksas Eiropā izlīdzināsies pie 2000 latu robežas.

Vai bez profesionālā [95] papildinformācijas koda, personīgo kravas automobili vai autobusu var izmantot tikai savām vajadzībām, bet ne darbam?

Lai C1, C1E, D1, D1E, C, CE, D vai DE kategoriju transportlīdzekļus izmantotu peļņas gūšanai, pārvadājot pasažierus vai kravu, ir nepieciešama profesionālā izglītība, ko apstiprina 95 kods.

Taču ir atsevišķi izņēmumi, kad arī ar neprofesionālā vadītāja apliecību var braukt ar savu personīgo automobili, nesaņemot par to atlīdzību un arī neradot aizdomas, ka atlīdzība varētu tikt saņemta. Var būt kāda noteikta robeža, kāds attālums, līdz kuram var braukt. Piemēram, apmācību auto vai armijas vajadzībām nepieciešamu kravas auto vadot, var nebūt profesionālais [95] papildinformācijas kods. Arī pieņemot valsts eksāmenu profesionālajiem vadītājiem, inspektoram profesionālais kods nav noteikts.

Vai transportlīdzekļa vadītāju var sodīt par braukšanu bez profesionālā [95] kategorijas koda?

Protams. Vispirms jau par transportlīdzekļa vadīšanu bez atbilstošas kategorijas transportlīdzekļa vadītāja apliecības. Ieskatam no likumdošanas un normatīvajiem aktiem vēl pāris iespējamās sekas.

OCTA apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret personu - pārvadātāju, kas ir autobusa īpašnieks vai turētājs un kas zaudējumu nodarījis ar ļaunu nolūku, pieņemot darbā un dodot norīkojumu pārvadāt pasažierus vai kravu vadītājam bez [95] papildinformācijas koda, ja pielaidei ceļu satiksmē vadītājam ir nepieciešams profesionālās kvalifikācijas apstiprinājums.

Šķērsojot Latvijas robežu, vadītājam ir jāzina, ka dažās Eiropas valstīs atbilstoši tiesību aktos noteiktajam ir pieņemti sodi - līdz 5000 eiro vadītājam, līdz 20 000 eiro pārvadātājam - par autobusa vai kravas automobiļa un tā sastāva vadīšanu bez profesionālā [95] papildinformācijas koda.

 

Latvijas avīze

 

 



Записаться в автошколу

 


Мой Master-Klass




Регистрация | Напомнить



Autoskola Master-Klasson

Вверх

Многоканальный телефон: (+371) 27762627 

2007-2024 © Автошкола Master-Klass

Разработка сайта - Ozmax Development
Поделиться: 

 Яндекс.Метрика